Веб-портал Пенсійного фонду
За допомогою Порталу електронних послуг Пенсійного фонду України у користувачів є можливість дистанційно отримати послуги за допомогою сучасних електронних сервісів
Веб-портал Пенсійного фонду дає можливість кожному українцю контролювати свою заробітну плату та майбутню пенсію, навіть не виходячи з дому. Для цього достатньо зареєструватися на Порталі електронних послуг за посиланням - portal.pfu.gov.ua або скористатися мобільним додатком «Пенсійний фонд», який забезпечує доступ до електронних сервісів Пенсійного фонду з вашого смартфону. Які є можливості Користувач веб-порталу має доступ до повного переліку страхувальників, які подавали про нього відомості в систему персоніфікованого обліку, інформацію про суми заробітку, з яких сплачено страхові внески, кількість днів для стажу за кожен місяць, починаючи з 2000 року. Крім того, користувач як фізична особа має змогу оперативно отримати відомості про пільговий стаж і стаж, який зараховують без сплати страхових внесків. Також є змога ознайомитися з умовами та порядком призначення, перерахунку пенсії; отримати виписку за даними про призначену пенсію (для пенсіонерів); ознайомитися з формами заяв для призначення, перерахунку й виплати пенсії, а також допомоги на поховання і заповнити їх, користуючись інструкціями. Користувач може надіслати запит на підготовку документів; надіслати звернення й отримати відповідь. Електронна трудова Наступний сервіс, яким можна скористатися на веб-порталі, - "Електронна трудова книжка". Вона забезпечує застрахованим особам можливість перегляду списку записів електронної трудової книжки відповідно до даних Реєстру застрахованих осіб. За кожним записом надано можливість отримання більш детальної інформації шляхом розгортання запису трудової книжки. До списку записів електронної трудової книжки входять записи за основним місцем роботи, тобто з ознакою "найманий працівник". Автоматичне призначення пенсій Крім зазначених можливостей, на веб-порталі Пенсійного фонду є сервіс і для потенційних майбутніх пенсіонерів - "Автоматичне призначення пенсій". Користувачам, які скористаються даним сервісом, немає необхідності особисто відвідувати територіальні органи Пенсійного фонду, адже пенсія у такому разі буде призначена автоматично на підставі документів, поданих за допомогою веб-порталу електронних послуг Пенсійного фонду України. Цей сервіс дає можливість заздалегідь подбати про свою соціальну захищеність та надати всю необхідну інформацію для призначення пенсії завчасно, незалежно від часу настання пенсійного віку. Після авторизації в особистому кабінеті застрахованої особи стане доступна вкладка "Анкета-заява для автопризначення пенсії". При переході на зазначену вкладку надається детальна інструкція про заповнення анкети-заяви. Деякі поля анкети будуть заповнені автоматично за даними про особу, які вже наявні на веб-порталі, а деяку інформацію необхідно додати в ручному режимі. Коли анкета сформована, до неї необхідно долучити скановані документи, що підтверджують набутий трудовий стаж та документи, які ідентифікують особу. Підтвердженням того, що особа виявила бажання подати документи для призначення пенсії в автоматичному режимі, є згода на обробку персональних даних. Документи для призначення пенсії, подані через особистий кабінет на веб-порталі електронних послуг, засвідчуються кваліфікованим електронним підписом або системою GOV ID (універсальна платформа для електронної-ідентифікаціі та автентифікаціі користувачів). Результати опрацювання заяви користувач може побачити у вкладці «Мої повідомлення». Складові сформованої електронної пенсійної справи стануть доступні на веб-порталі у розділі "Моя пенсія" після того, як особа, яка подавала на автоматичне призначення пенсії, набуде статусу пенсіонера, тобто досягне пенсійного віку. Мобільний додаток Для удосконалення системи обслуговування користувачів веб-порталу функціонує мобільний додаток "Пенсійний фонд", який забезпечує користувачу доступ до електронних сервісів Пенсійного фонду України у зручному форматі. Завантажити додаток можна у магазині додатків "Play маркет" або "App Store". Для цього необхідно у рядку пошуку ввести "Пенсійний фонд" і завантажити додаток. Завантаживши мобільний додаток, на смартфоні або планшеті можна переглянути відомості з Реєстру застрахованих осіб для застрахованих осіб, переглянути відомості з електронної пенсійної справи для пенсіонерів, переглянути стан опрацювання звернень до Пенсійного фонду України; верифікувати документи, довідки, сформовані в особистому електронному кабінеті; отримати та переглянути повідомлення від Пенсійного фонду України; отримати довідки, за формою ОК-5 (ОК-7) та ін.; подати заяви на призначення пенсії; подати документи на допризначення пенсії. Реєстрація на порталі На веб-порталі ПФУ передбачено два способи реєстрації - подача заяви для реєстрації на веб-порталі та онлайн реєстрація за електронним цифровим підписом (ключем КЕП). Якщо ви вирішили скористатися першим способом, то для цього необхідно особисте відвідування органу ПФУ. Далі потрібно дотримуватися таких кроків реєстрації. 1. З’ясуйте, до якого територіального органу ПФУ необхідно звернутись для оформлення заяви. 2. Прийти до Пенсійного фонду та оформити заяву. Внесені у заяву відомості перевіряються, вносяться до інформаційної системи Пенсійного фонду. Вам друкується розписка про одержання заяви, а також реєстраційний код. Цей код необхідний для реєстрації на веб-порталі, отже, його потрібно зберігати в таємниці до моменту закінчення реєстрації. При собі необхідно мати документи, що засвідчують особу (паспорт, картку платника податків – фізичної особи) . 3. Завершити реєстрацію потрібно, зайшовши на веб-портал ПФУ у мережі Інтернет і вибравши пункт меню "Реєстрація" в закладці "Реєстрація за заявою". Заповніть реєстраційну форму. Зверніть увагу, що логін та пароль бажано вибирати такими, що не містять ваших справжніх імен та прізвищ. Виконання такої рекомендації підвищить рівень захисту персональних даних. 4. Після реєстрації на введену електронну адресу прийде лист, необхідний для підтвердження реєстрації. Після підтвердження реєстрації користувач отримає повідомлення веб-порталу про успішне закінчення реєстрації. Альтернативний спосіб реєстрації Інший варіант реєстрації можна провести за допомогою онлайн реєстрації за електронним цифровим підписом (ключем КЕП). Ключ КЕП знаходиться на будь-якому носії (наприклад, флешка, токен чи жорсткий диск комп’ютера) або на електронному пенсійному посвідченні (ЕПП). Для авторизації за КЕП з флешки або з токена потрібно виконати такі кроки: 1. На екранній формі "Вхід" в закладці "За КЕП" або "За токеном" ознайомитися зі списком АЦСК (Акредитований центр сертифікації ключів), КЕП яких підтримує веб-портал ПФУ. Наприклад, до списку АЦСК належать банки, клієнтом якого є користувач, який бажає провести реєстрацію, сервіс "Дія" і ін. 2. Якщо ви не маєте ще КЕП одного з цих АЦСК, вам необхідно звернутися в АЦСК та отримати КЕП. Інформація щодо отримання КЕП може вами бути отримана в Інтернеті в залежності від АЦСК, обраного вами. 3. Після отримання КЕП - оберіть пункт головного меню "Вхід" та виконайте перший вхід на Портал за КЕП (закладка "За КЕП"). Для авторизації за КЕП з ЕПП Вам потрібно виконати такі кроки: 1. Якщо ви не маєте ще електронного пенсійного посвідчення (ЕПП), зверніться до органу ПФУ та отримайте ЕПП. Ключ КЕП, записаний в Електронному пенсійному посвідченні створюється автоматично в процесі підготовки вашого особистого Електронного пенсійного посвідчення (ЕПП). Для використання ЕПП ви маєте пам’ятати PIN-код, який встановили при отриманні ЕПП для додатку КЕП. 2. Після отримання ЕПП - оберіть пункт головного меню "Вхід" та виконайте перший вхід на Портал за ЕПП (закладка "За ЕПП"). Для авторизації за БанкІД або МобайлІД вам потрібно виконати такі кроки: 1. Обрати на веб-порталі авторизацію засобами Інтегрованої системи електронної ідентифікації (ID.GOV.UA). 2. Відпрацювати авторизацію за БанкІД або МобайлІД на сайті інтегрованої системи електронної ідентифікації. Реєстрація на веб-порталі здійснюється один раз. Надалі доступ до електронних послуг, які передбачають персоналізований доступ (одержання виписок, перeгляд анкетних даних та електронної пенсійної справи, подання звернень, скарг, запис на прийом тощо), здійснюється після авторизації на веб-порталі на вкладці "Вхід". Подання скан-копії трудової книжки З метою надання доступу застрахованій особі до інформації про всі трудові відносини за даними звітних відомостей роботодавця, пенсійний фонд створив на веб-порталі електронних послуг сервіс "Електрона трудова книжка". Повноцінне використання сервісу можливе при наявності у користувача електронного підпису. Щоб скористатися сервісом необхідно здійснити вхід до вебпорталу пенсійного фонду. Переглянути дані трудової можна, обравши пункт "Електронна трудова книжка", де можна знайти інформацію про трудові відносини як найманого працівника за основним місцем роботи. Якщо трудові відносини за останнім місцем роботи були розпочаті у роботодавця до 1998 року, інформація буде відсутня. Для відображення цих даних в електронній трудовій та для співставлення даних паперової трудової книжки з електронними даними, потрібно надати скановані копії трудової книжки, документів про стаж, що визначені Порядком підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсій за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній, затвердженими постановою Кабміну від 12 серпня 1993 р. №637. Скан-копії мають бути кольоровими, містити всі сторінки та поля відповідних документів, бути придатні для сприйняття їх змісту, зокрема дані про серію та номер бланків документів. Кожну сторінку необхідно підготувати окремо як JPG-файл або повноцінний документ зі всіма сторінками як PDF-файл. Для подання сканованих копії до Пенсійного фонду, необхідно: 1. Обрати розділ "Комунікації з ПФУ". 2. Скористатися сервісом "Відомості про трудові відносини". Особисті дані заповнюються автоматично. 3. Додати файли підготовлених скан-копій документів. Для цього потрібно натиснути кнопку "Додати файл". 4. Надати згоду на обробку персональних даних. 5. Передати дані до ПФУ, натиснувши кнопку "Підписати та відправити до ПФУ". Підготував Ярослав Гальченко Фото автора Дякуємо за допомогу у підготовці матеріалів сторінки Наталії Касяненко, начальниці відділу обслуговування громадян №12 (сервісний центр) Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області
Електронні послуги для пенсіонерів
Веб-портал електронних послуг
42190
Електронні послуги для пенсіонерів
Сервіси Пенсійного фонду дають можливість скористатися послугами, не виходячи з дому
42191
Електронні послуги для пенсіонерів
Сторінка завантаження додатку "Пенсійний фонд" у Play Маркет
42192